W PLAY do wyboru aż trzy sieci!

28 listopada o 10:01
komentarzy 203

Kto się czubi ten… robi dobre interesy. Zapraszam do lektury naszego wspólnego (napisanego razem z Wojtkiem) komunikatu prasowego.

Sieć Orange bardziej dostępna dla klientów PLAY

Operatorzy podpisali aneks do umowy o roamingu krajowym, który znacznie zwiększa wielkość ruchu wykonywanego przez klientów PLAY, jaka będzie obsługiwana przez sieć Orange. W ciągu najbliższych kilku tygodni klienci PLAY zyskają dostęp do sieci ORANGE w przypadku braku zasięgu sieci własnej, szczególnie na terenach słabiej zaludnionych.

Umowa o roamingu krajowym między obydwoma operatorami została podpisana w lipcu 2010 r. Do tej pory jednak, ruch klientów Play odbywający się z wykorzystaniem sieci radiowej Orange był relatywnie niewielki i ograniczony terytorialnie.

Korzystając z możliwości jakie daje konkurencja na rynku hurtowym, obie strony postanowiły rozszerzyć współpracę i podpisały w listopadzie 2011 r. aneks do umowy, w wyniku którego znacznie zwiększy się wielkość ruchu telekomunikacyjnego klientów Play obsługiwanego przez sieć Orange. Pozwoli to operatorowi sieci Play zdywersyfikować swoje usługi realizowane za pomocą roamingu krajowego i lepiej zarządzać jego kosztami. Klienci Play zyskają możliwość korzystania z sieci aż trzech operatorów.

Rozszerzenie roamingu krajowego z Play jest dla nas nie tylko źródłem zwiększenia przychodów ale ważnym krokiem w rozwoju współpracy międzyoperatorskiej oraz potwierdzeniem zaufania dla jakości usług oferowanych w sieci Orange? – powiedział Mariusz Gaca, prezes PTK Centertel i Dyrektor Wykonawczy Grupy TP ds. Sprzedaży i Obsługi Klientów.

Z przyjemnością ogłaszamy zawarcie tej umowy, dzięki której będziemy mogli oferować naszym klientom jeszcze lepsze usługi. W ten sposób klienci PLAY będą mieli możliwość korzystania z trzech różnych sieci – PLAY, PLUS i ORANGE. Inni operatorzy decydują się na dzielenie sieci, żeby ograniczać koszty, naszym celem jest poprawa jakości? – mówi J?rgen Bang-Jensen CEO Play.

Proces technicznego wdrażania ustaleń między operatorami potrwa kilka najbliższych tygodni. Uruchomienie dostępu do sieci Orange zostanie zrealizowane w sposób nie wymagający żadnych zmian w telefonach ani na kontach abonenckich klientów sieci Play.

 

Jeśli macie jakieś pytania odnośnie roamingu w sieci Orange, zapraszam Was do oficjalnego FAQ na stronie Play.pl.

Kategoria: Play  

KOMENTARZE 203

Ale sie wstrzymywałeś z podaniem tej wiadomości na blogu;)
Wszymywal sie bo musial czekac, az grupa TP przygotuje I opublikuje komunikat :)
Oczywiście miało być - Wstrzymywał - tak to jest jak się pisze z telefonu :)
Najpierw zasięg - a następne, co? Usługi? Czas powrócić do tematu sklepów multisieciowych?
PS Marcin w ostatnim zdaniu zjadłeś "ę" Smacznego :)
Przecież wtedy ludzie w salonach będą mieć straszny problem z ogarnięciem tego wszystkiego :/
I bardzo dobrze ! ;)

Btw. Literówka: "Uruchomienie DOSTPU do sieci Orange zostanie zrealizowane"
To może teraz zasięg Play przekroczy 100% terytorium ;)
marcin plus działa na areo czy my jako romingowce plusa będziemy na areo tez mogli byc????
a na areo będzie można się zalogowac?
Czy i kiedy będzie możliwość korzystania ze wszystkich usług dostępnych w sieci macierzystej na nadajnikach innego operatora?
Play
Tak, jak napisano w komunikacie - w ciągu kilku tygodni :-)
Czy aby dostać aktualizację karty SIM, umożliwiającą logowanie do Orange trzeba być w zasięgu macierzystym P4 (nie plus)?
Mam na myśli kwestię PLAY Online czyli usługi standardowo dostępnej wyłącznie na nadajnikach Play.
Play
Nie. Podobnie, jak w przypadku roamingu w sieci Polkomtel. Play Online nadal będzie działał tylko na infrastrukturze własnej P4. Odpowiedzi na inne pytania znajdziesz tu: http://www.play.pl/pl/obsluga-klienta/pomoc_techn...
Co z tego że 3 sieci skoro podstawowa rzecz HANDOVER działa jak działa.....
Dużo "z tego", nawet pomimo braku lub źle działającego handoveru.
Dużo "z tego" ale mogłoby być z działającym handoverem jeszcze więcej. Nareszcie można by z Play=a normalnie korzystać
michael_dee
Czyli wygląda na to, że Play mocno zahamuje rozwój sieci macierzystej - szkoda.
No chyba, że ma to związek z ograniczaniem liczby kanałów 2G na rzecz rozwoju HSPA+ 900.
Ciekawy, który roaming będzie miał pierwszeństwo i czy nie będzie dochodziło w związku z tym do przełączania się telefonu między roamingami i zrywania połączeń.
Play -> Plus -> Orange. W takiej kolejności telefon będzie szukał sieci.
Priorytety są inne Play --> Orange --> Plus. Wiem bo mam roaming Orange dostępny od paru miesięcy.
Bo mieszkasz w rejonie gdzie było to potrzebne. Priorytetem wciąż będzie Play -> Plus, potem Orange jak nie znajdzie Plusa
Czyli koniec inwestycji w play.

Ciekawe czy kiedyś coś się poprawi jeżeli chodzi o przełączanie na partnerów roamingowych, bo skoro sami klienci piszą aby zgłaszać takie rzeczy do boku i nagle magicznie się okazuje że 'nr reklamowany' potrafi płynnie przełączyć się na plus a drugi na którym nie był zgłaszany problem dalej choruje na trzymanie się zasięgu play do ostatniej kreski i 'wybierz sieć' bo zgubieniu macierzystej to coś jest na rzeczy.
A kto Ci powiedział, ze koniec inwestycji? Na chwilę obecną ruch bardzo dobry, bo sieć się zapycha i nie wydala, a z Plusem też nie lepiej. Dodatkowy partner roamingowy się przyda. Jeśli roaming będzie szwankował, to zawsze można ustawić Orange na sztywno.
Poza tym to nie jest tak, że Play nie buduje nowych nadajników. Zerknij sobie na listę pozwoleń na stronie UKE...
Dodatkowy partner roamingowy to doskonała wiadomość.
Ja zawsze uważałem, że wszyscy operatorzy powinni wzajemnie wykorzystać infrastrukturę wszystkich pozostałych.
Natomiast w naszym obecnym systemie (gdzie z roamingu korzystają tylko MVNO oraz Play) współpraca z Orange sugeruje, ze Play nie zamierza nadmiernie rozbudowywać własnej infrastruktury.

Lista pozwoleń UKE bardzo niewiele mówi o faktycznych nadajnikach operatorów. Olbrzymia cześć tych pozwoleń pozostaje tylko na papierze.
To, że pozwolenia pozostają na papierze, nie jest tylko i wyłącznie winą operatora, składa się na to więcej czynników. Poza tym kwestia pozwoleń i tempa rozbudowy nadajników tyczy się wszystkich operatorów, nie tylko Play'a.
mam ten sam problem od pewnego czasu.... telefon zamiast łączyc sie przez plusa to przeskakuje na play, gdzie mam mizerny zasieg i po odebraniu rozmowy trace calkiem zasieg. Dzwonilem na BOK to poradzono mi zmienic wybor sieci na reczny, ale to nic nie daje, bo po paru minutach tel z powrotem przeskakuje na play. :/
Jak masz ustawiony wybór ręczny Plusa, to nie ma możliwości, żeby telefon automatycznie wskoczył Ci na Play. Po utracie zasięgu z Plusa, zostaniesz poproszony o wybór sieci. Jeśli nie ma takiej sytuacji, to masz wybór automatyczny i tyle. W wyborze ręcznym telefon nigdy nie decyduje za Ciebie.
Jaki masz model telefonu?
Nie wszyscy muszą umieć korzystać z telefonu. Nie wymagaj rzeczy niemożliwych ;-)
Korzystanie z telefonu polega przed wszystkim na dzwonieniu lub sms-owaniu z niego. Nie na zmienianiu jakiś tam ustawień dla zaawansowanych. To ma po prostu działać. Czy jak ogladasz telewizję to nadawca karze Ci co chwilę coś zmieniać w ustawieniach telewizora? Albo jak korzystasz z samochodu to czy musisz zmieniać coś tam w ustawieniach silnika? Lejesz paliwo i jedziesz. Tak to ma działać. I tylko fanboje Play-a nie mogą albo nie chcą tego zrozumieć.
Tu nie chodzi o bycie fanboyem, bo ja nim nie jestem. Play jest na tyle specyficzną siecią, że niestety trzeba wiedzieć trochę więcej o telefonach, żeby sobie dać radę z problemami, które można napotkać. To jest minus i to duży.
Nie uważam jednak, że wejście w menu telefonu i wybór operatora różni się znacząco od wejścia w menu wiadomości i wysłaniu smsa.
P.S. Każe pisze się przez ż z kropką, tak dla Twojej informacji ;-)
Jak oglądasz telewizję to nadawca każe ci zmieniać ustawienia np odnośnie dźwięku. Nie zmienisz będzie kiepsko. Jeżdżąc samochodem musisz potrafić i o niego zadbać. Bez sprawdzania miejsc zaznaczonych na żółto daleko nie zajedziesz a wtedy nalezy sprawdzać miejsca zaznaczone na czerwono. Przykro mi ale nie zdałeś egzaminu.
Dlatego pytam o model telefonu, bo chcę pomóc ustawić ręczny wybór sieci ;-)
Niektóre telefony są dziwne :D Uwierz mi
To potwierdzone, że BOK może usprawnić przełączanie się pomiędzy sieciami? Od zawsze mam ten problem, że telefon trzyma się do ostatniej kreski zasięgu macierzystego (przy pełnym zasięgu Plusa), potem traci zasięg - często nawet na około minutę - by zalogować się do Plusa (i czasami właśnie wtedy ktoś próbuje się dodzwonić). Oczywiście mógłbym wbić Plusa na stałe, ale na co dzień nie jest to konieczne, bo mam idealny zasięg Play.
Nie wiem, mam podobną sytuację i zastanawiałem się czy pisanie zgłoszenia ma sens.
Chyba zaryzykuję, dam znać i napiszę.
Przecież to oczywiste, że telefon będzie się trzymał sieci macierzystej do momentu, aż ta nie zniknie całkowicie. BOK nic nie zrobi
A niby dlaczego to ma być oczywiste? Oczywiste to jest to, że telefon ma płynnie działać w sieci, a użytkowniki nie musi się znać na szczegółach poza zadzwoń, odbierz i zakończ rozmowę
Z Twojego punktu widzenia tak to powinno działać, ale skąd telefon ma wiedzieć czy za ten roaming nie płacisz EKSTRA? Dlatego każdy producent aparatów w pewien sposób zmusza telefon do trzymania się macierzystej sieci.
Aparatów czy raczej kart sim?
bardzo dobra wiadomość
Tym razem nie marudzę nic a nic ;-) Napiszę tylko - super wiadomość!
Nie pozostaje nic innego jak powiedzieć - FAJNIE :)

No spoko mi się już jedna karta play fresh loguje do orange , RBM jeszcze nie
no super.. ale pakiety danych wciąż działają tylko w PLAY?
Play
nie, nowe pakiety działają we wszystkich sieciach
Play
Od roku nie ma już podziału na sieć macierzystą i roamingową. Wszędzie są takie same pakiety :-)
Chwila..
czyli jeżeli mam zablokowany przesyłanie danych w roamingu, żeby nie płacić ekstra, to w tym momencie sam sobie sztucznie ograniczam pakiet? nie grożą mi żadne dodatkowe koszta?
Ok.
na swoim Play24 widzę:
'Pakiet Play Online w telefonie 500 MB do wykorzystania w zasięgu sieci Play.' natomiast w regulaminie usługi „Pakiet gigabajtów” już nie ma zapisu o 'zasięgu sieci Play'. Czyli wygląda na to, że musze wpierw zmienić plan taryfowy.
Play
Jaką masz taryfę? Brak podziału na sieć własną/roamingową obowiązuje tylko w taryfach All Inclusive.
Z pewnością nie mam All Inclusive. Posiadam LongPlay 69, tak więc stąd blokada na roaming.
Play
No to wszystko się wyjaśniło :-) Zastanów się nad przejściem do AI - nie ma podziału na sieci i internet jest nielimitowany.
Albo Longplay II i wykupienie pakietu, All Inclusive to jedna z opcji jeśli ktoś nie chce się bawić w dodatkowe pakiety [;
Oraz we Freshu.
pakiet play online w firmie i internet w telefonie nie...

sprawdz regulaminy dla firm

btw na facebooku rzecznik napisal najpierw ze zastanawia sie ktory salon faq wyslal do gol. a pozniej zostal uswiadomiony ze znajduje sie on na stronie play troche zal...
jakaczmarek
Tylko oferta Play Online nadal na sieci własnej.
pakierhakierxd
Tak też powinno być w innych sieciach ten zasięg przyda się na pewno jak wyjadę np. do kolegi w Sokołe Podlaskim tam play i plus mają bardzo kiepski zasięg za to orange ma max :),w moim domu jakoś zbytnio ten zasięg mi się nie przyda ponieważ tu orange ma gorszy zasięg od playa i plusa i do tego w porównaniu do tych 2 nie ma 3g,jednym słowem powiem super !!
Czy absolutnie dla każdego? Zawsze i wszędzie będzie Orange? Nawet w dużych miastach?????? A co z Aero2??? Plus juz dodał do na stale do swojej bazy nadajników.. Nie traktuje go jak roaming
Z Orange będzie tak jak z Plusem w tej chwili - będziesz miał możliwość wybrania sobie operatora z listy, a w przypadku, gdy będzie słaby zasięg z Play'a i z Plusa, to przełączy Cię na Orange.
Priorytety przy logowaniu wyglądają tak: Play --> Plus --> Orange.
Priorytety są inne Play --> Orange --> Plus
Cytuję:
"Współpraca z partnerami roamingowymi z punktu widzenia Klienta będzie wyglądać następująco:
1. telefon zawsze szuka sieci macierzystej, tj. sieci Play
2. w przypadku braku zasięgu sieci Play, telefon poszuka sieci Plus
3. w przypadku braku zasięgu sieci Plus, telefon poszuka sieci Orange"
Także jesteś w błędzie.
Nie muchakk nie masz racji!!!

Współpraca z partnerami roamingowymi z punktu widzenia Klienta będzie wyglądać następująco:

telefon zawsze szuka sieci macierzystej, tj. sieci Play
w przypadku braku zasięgu sieci Play, telefon poszuka sieci Plus
w przypadku braku zasięgu sieci Plus, telefon poszuka sieci Orange
Macie już aktywny roaming Orange, że tak wierzycie w to co jest napisane tutaj? Ja mam roaming Orange dostępny od kilku miesięcy i widzę gdzie telefon się najpierw loguje... Nie wierzcie we wszystko co wam piszą...
Zbysław Uszatek
Matoł jesteś. Skoro masz aktywny roaming od kilku miesięcy, to widocznie albo znalazłeś się na wschodzie kraju, gdzie było to wymagane, albo trafiłeś do jakiejś puli testowej. Nie wierz innym, jeżeli podkreślają twą mądrość.
Matołem możesz być Ty. Wypraszam sobie takie komentarze skierowane w moją osobę. Podniecacie się tym roamingiem jakby to było nie wiadomo co... Będziesz miał już aktywne Orange to sam zobaczysz do czego Ci się będzie telefon logował...
Dalej nie rozumiem, jaki jest problem ustawić sobie danego operatora manualnie, a nie korzystać z automatu.
krzysiek_kili
Dobra opcja, trzeba to przyznać ;)
Jak już mowa o Orange to może jakiś mały komentarz do ich akcji promocyjnej? http://telepolis.pl/news.php?id=23478
Jednocześnie Orange przyznało, że były to "niezależne badania" i sieć Playa wypada w nich najlepiej :D
Zbysław Uszatek
Play zrobił coś podobnego. Zastanawiam się, czy więcej niż raz. Czy było coś jeszcze oprócz akcji "Prześwietlamy"?
Super, akurat mam miejsce, w którym często bywam w wakacje i w którym jest dużo ludzi, a zasięg ma tylko orange. Dla mnie fantastyczna wiadomość :)

Zastanawia mnie tylko: "zyskają dostęp do sieci ORANGE w przypadku braku zasięgu sieci własnej, szczególnie na terenach słabiej zaludnionych" - czy to oznacza, że zasięg orange będzie tylko na niektórych ich nadajnikach?
Marcinie, mogę mieć pytanie? Jak będę za granicą na roamingu, to przypisze mi uprawnienia do karty SIM zdalnie, przez operatora zagranicznego, czy będzie to miało miejsce dopiero, jak będę na terytorium Polski?
Super inwestujecie w sieć. Jak stawialiście nadajników bardzo mało tak teraz tych nadajników w ogóle nie będziecie stawiać. Sieć w Przemyślu w dalszym ciągu działa fatalnie (od 24 maja), ale co was to obchodzi. Włączyliście dostęp do Orange i mam być zadowolony...
Nie żebym bronił, ale jestem zdania, że nie od razu Kraków zbudowano i trzeba być cierpliwym.
U mnie osobiście jest jedna, dwie kreski Play w porywach, i nawet nie wiem, czy mają w planach budować w najbliższej okolicy nadajnik, ale póki mam Plusa, który ma full, bardzo nie przeszkadza mi brak nadajnika do korzystania z telefonu. Z internetem mobilnym jest gorzej, bo zasięgu zwyczajnie nie ma, ale napisałem zgłoszenie, zobaczymy jak się sprawy mają.
Ja miałem zasięg na maxa... Teraz nic nie robią i pozwalają żeby sieć leżała od 24 maja br. To jest CHAMSTWO i tak nie powinno się traktować klientów.
A co mają zrobić? Wywołać wojnę z Ukrainą bo zagłusza?
No widzisz, gdyby stawiali nadajniki 3G tak jak kiedyś to tego problemu by nie było. Zmniejszyli tilt anten, zmniejszyli teren który był pokryty zasięgiem 3g. Po cholere w takim razie sprzedają telefon z 3G jak nawet w sytuacjach kryzysowych nie są wstanie wykorzystać tej technologii...
No wiesz co, bo oni sprzedają telefony 4g ;)

A tak na poważnie samo 3g nie rozwiązuje problemu. Dominująca większość telefonów to w dalszym ciągu proste aparaty 2g. Być może Ty akurat miałbyś zasięg, ale 5 innych klientów nadal by nie go miała.
Przecież na ścianie wschodniej problemem nie jest brak nadajników tylko nieprzestrzeganie przez Ukraińców międzynarodowych umów i zagłuszanie na E-GSM
Spróbuj się przełączyć na Plusa, jak masz z Playa słaby zasięg.
Orange mam od kilku miesięcy. Tu nie chodzi o marudzenie, ale o to ile ten problem jest rozwiązywany. Widać, jesteście tak zauroczeni ofertą, że nie obchodzi was sama jakość połączeń.. przykre...
Jak się zalogujesz manualnie, na stałe do Orange/Plusa, to Cię z niego nie wyrzuci. Co innego jest na wyborze automatycznym.
Gdybyś nie wiedział, to sprawa z Ukrainą była i jest bardzo dobrze znana, z tym, że współpraca wymaga dobrej woli z obu stron - ze strony polskiej i ukraińskiej.
Powiem Ci tyle - wszystko wymaga czasu i nie zdajesz sobie sprawy ile czasami osób pracuje nad rozwiązaniem problemu. Pewnych rzeczy nie przeskoczysz.
Nie mówię, że jest super, tempo nie powala, to fakt, ale wszystko wymaga czasu.
A co to ma do rzeczy? Ważne byś miał lepszy zasięg. A czy będziesz go miał za pośrednictwem sieci macierzystej czy cudzej nie powinno cię interesować
Interesuje mnie to bo w sieci roamingowej klient innej sieci traktowany jest jak piąte koło u wozu, ale Tobie chyba tego nie wytłumaczę.
Jak co jest traktowany? Po co idziesz do sieci roamingowej? Nie wystarczy ci wybrać ręcznie w telefonie Plus lub Orange? Co za różnica z której sieci będziesz prowadził rozmowę?
Wiesz, niektórzy to będą wiecznie niezadowoleni. Taka polska cecha.
W tym wypadku muchakk ma w pełni rację.
Roaming jest doskonałym rozwiązaniem jeśli się wyjeżdża itp.
Natomiast korzystanie z usług operatora przy założeniu, że niemal cały cały czas będziemy działać w oparciu o roaming jest co najmniej ryzykowne.
zawsze możesz sobie ustawić innego operatora na sztywno i już nie jesteś na tak zwanym "rwanym" roamingu. A problemy z wyrzucaniem z Plusa, ustawionym na sztywno już się skończyły.
W momencie jeśli masz ręcznie ustawionego danego operatora, to telefon działa stabilniej niż na automacie i tyle. Ja mając telefon ustawiony ręcznie na plusa, czuję się jak abonent Plusa, ani razu mnie nie wywaliło od ponad 2 lat.
Co mi po wybraniu ręcznie operatora roamingowego. Skoro Orange i PLUS w pierwszej kolejności obsługują swoich klientów. W normalny dzień są problemy, a jakie będą cyrki w okresie przedświątecznym, świątecznym ? Przecież wtedy klienci sieci macierzystych mają problemy, a co dopiero takie osoby korzystające z roamingu krajowego.
Zbysław Uszatek
Przecież to jest oczywiste, że dla operatora najważniejsi są właśni klienci, a klienci obcej sieci będą obsługiwani w przypadku problemów z zasięgiem. Nie potrzeba do tego żadnej filozofii.
Czego oczekujesz, bo Cię nie rozumiem? Czy jesteś w stanie zaproponować jakieś racjonalne rozwiązanie, które nie będzie zbyt oddalone w czasie i chociaż trochę poprawi obecną sytuację w Play?
Bo Twoją ocenę jak najbardziej akceptuję i rozumiem, z tym, że jeśli krytyka, to konstruktywna, a nie dla samego marudzenia, także słucham propozycji.

W święta wszystkie sieci mają padakę. Play w zeszłym roku, dawał radę,dwa lata temu miał niezłą wtopę, ale doświadczenie mówi mi, że w święta każdy operator kuleje - (jedni mocniej - na przykład Play, a inni słabiej). Tak się akurat składa, że w święta mam przegląd wszystkich sieci i zachowanie się telefonów jest bardzo podobne, bez względu na sieć.
Co to za bzdura?Ostatnio byłem zmuszony korzystać z Plusa i nie zauważyłem żeby Plus mnie w jakikolwiek sposób dyskryminował. Zmyślasz i tyle.
Wiesz mam pewne dowody. W sytuacji gdy PLAY na zasięgu PLUS'a informował, że sieć jest zajęta lub podawał jakieś inne komunikaty to w tym samym momencie z karty plusa dzwoniłem bez najmniejszego problemu. Nie mam powodów żeby cokolwiek zmyślać. Jeszcze parę miesięcy temu byłem okropnie zadowolony z tej sieci. Teraz chce jak najszybciej uciekać bo przy okazji tej sytuacji wyszło jeszcze kilka kwiatków.

Czego oczekuje? Oczekuje doraźnych rozwiązań. To, że sieci się zapychają jest dla mnie oczywiste, ale zrozum, że w mojej sytuacji gdzie sieć macierzysta przestała istnieć i w normalny dzień są problemy z wykonywaniem połączeń poważnie zaczynam się zastanawiać czy w okresie świątecznym będę wstanie wysłać głupiego SMS-a. Jesteście mądrzy bo sami nie jesteście w podobnej sytuacji. Gdybyście się przekonali jak co dzień działa roaming to za przeproszeniem mielibyście dość korzystania z telefonu.
Sieć 3G też tam nie działa?
Działa, ale jak PLAY zmniejszył TILT anten to dociera do mnie bardzo słaby sygnał...
Pisz zgłoszenie, numer daj p4y. Nic lepszego nie poradzę...
Walcze z nimi od maja, ale oni mówią, że tak ma być.
no to zgłoś do p4you, porządnie.
Jesteś widocznie jakimś ewenementem. Rzadko kto martwi sie o sms w przyszłe święta. I tak wszystkim dojdą po świętach bez względu na to w jakiej sieci je wyślesz. Musisz mieszkać a totalnym zapópiu no ale przynajmniej masz spokój.
Jakbyś był wiecznie zadowolony to jeszcze byś z drzewa nia zszedł, bo niby po co?
i słowo ciałem się stało..... ;) już teraz reszta mojej rodziny nie będzie mogła mówić że nie przejdą do play, bo mają tylko zasięg orange.. ;)
dkf
Czyli w miastach duzych orange dopiero za kilka tygodni bedzie. Szkoda bo chcialem testowac czy rzeczewiscie jakosc orange jest az tak zla.
Nie ma częstotliwości, nie ma na czym budować sieci, trzeba kupować zasięg konkurencji. Trochę to upokarzające...
Naprawdę jest to dla Ciebie upokarzające? Dla mnie nie ma znaczenia, na czyim zasięgu jadę, tym bardziej, że pakiety internetowe chodzą na wszystkich zasięgach.
Dla operatora to jest upokarzające. A w3 się z Playa śmieje.
A Play się śmieje z W3 i są kwita.
No nie za bardzo - bo gdyby nie infrastruktura w3, to Play by nie istniał. Zasięg własny, to tragedia. Niestety. Sieć źle zbudowana, z brakiem fq, masakrycznie źle skonfigurowana. Dusi się pod natłokiem własnej klienteli. Przy okazji jest pasożytem, bo klienci w3 będą mieli pozapychane sieci przez roaming playowców. Sieć powinna budować własny zasięg a nie zakładać strategię, która polega na dozgonnym wynajmowaniu sieci podobno tak złych i niedobrych konkurentów.
Zbysław Uszatek
A jednak stało się, Play kupił Orange.
Play
Nie, nie kupiliśmy Orange ;D
odchodzi4
play nie kupił orange play kupił pomarańczę
divhashmorex
Nie kupił pomarańczy, tylko pomarańcze.
Były akurat w promocji po ~2 zł za kilogram w Realu to wykorzystał sytuację :]
Jeszcze do kupienia pozostaje wielkie T...
TheWojciech
ROTFL! :) Marcinie, proponuję jakiś upominek dla tego pana w nagrodę za jeden z najlepszych komentarzy w ostatnim czasie :D
Witam a jak to jest z tym co użytkownicy piszą na telepolis.pl że logują się karta Play badz Fresh badz na abonament do sieci Aero2
Zbysław Uszatek
Na telepolis.pl działają nie tylko zakamuflowani agenci Play, ale również zakamuflowani agenci W3, oraz kilka słabych trolli w tym jeden jest cieciem w hotelu i ma kilka kont na portalu. Co najmniej dwie osoby w komentarzach i na forum telepolis.pl wprowadzają w błąd (w tym jeden rzekomymi "przeciekami").
Dlatego nie należy ufać wszystkim bzdurom z Internetu. Zamiast roznosić plotki i niepotrzebnie się emocjonować, lepiej jest obserwować, sprawdzić samemu i czekać na oficjalne komunikaty.
A jak wygląda kwestia logowania do sieci Aero2 ? Część klientów donosi, że karty Play logują się do tej sieci.
Podpinam się do pytania. To dość istotna informacja.
A jak logujesz się na roaming Plusa to płacisz za minutę tyle ile klient Plusa? Do Aero logować się mogą karty SIM zarejestrowane w Plusie, a nie zarejestrowane w Play, a korzystające z roamingu.
Czy Play działa także na sieci Aero2? Na innym portalu użytkownicy donoszą fakt logowania się kart Play do sieci Aero2
Maksymilian
Chyba dobrze że podpisaliście tą umowę, przynajmniej w Murowanej Goślinie bede miał lepszy zasieg:) mam taką nadzieje:)
Świetny pomysł ! Gratuluje !
Ciekawe czy bez koszta połączeń będą płatne więcej. No i ciekawe kiedy koszty łączenia się do Play z innych sieci spadną, bo na razie jest ze 3x drożej. Fajnie też by było jakby smsy w sieci bez limitów były darmowe. Albo chociaż pakiet 1200 smsów za 12 zeta.
Ceny połączeń z Play w roamingu Orange są takie same jak w sieci macierzystej (analogicznie do roamingu Plusa).
Gorzej jest na wioskach, bo play ma jedną kreskę albo wcale, plus daje rade, ale jak mam ustawione automatycznie to telefon mi skacze z play na plus i tak ciągle, dlatego sobie ustawiłem plus na sztywno, akurat u mnie z orange ma najsilniejszy zasięg więc oby telefony same logowały się do najsilniejszej sieci i na niej się trzymały ale tak chyba nie będzie bo orange ma ostatni priorytet... zobaczymy.
Czyli jeśli mój telefon płynnie nie przełącza się tylko sztywno trzyma się do ostatniej kreski zasięgu macierzystego play powinienem dzwonić do BOK?

Z tego co zrozumiałem tak by to wyglądało?

Na sztywno jak ustawie na plusa jest ok ale chyba nie oto tu chodzi a raczej oto by telefon sam płynnie przełanczał. Do orange też mnie już dopuszcza ale też nie przełączy płynnie i do niej.
No właśnie, to powinno być cokolwiek inaczej ustawione, roaming powinien wskakiwać trochę chętniej przy słabym zasięgu P4.
[...] się czubi ten? robi dobre interesy” – napisał dziś na swoim blogu Marcin Gruszka, rzecznik Play. Co jakiś czas słychać o różnego rodzaju [...]
super decyzja, gratuluję, teraz jeszcze obniżyć stawki :) a czy klienci Orange będą mogli przejść na zasięg Play ? fajnie było by jakby obie Wasze sieci były całkiem połączone w jedną :)
roaming jest jednostronny - Orange udostępnia infrastrukturę Playowi, nie na odwrót.
Z tym Aero2 to podobno jakiś troll na Telepolis wprowadza ludzi w błąd. Nie ma żadnego dowodu świadczącego o tym, że karta PLAY zalogowała się do tej sieci.
turlaj dropsa
kod 10 za 5zl nie dziala od wczoraj. pisze, ze aktywowano i nie moge wykupic kolejnego jednak promocyjnych zlotowek nie ma.

naprawcie wlasna siec "tempe chuye"
napisz zgłoszenie na play24.
odchodzi4
oj sporo jest tam takich pindolków nawet marcin na blogu sie nimi chwalił
U mnie na razie jeszcze na recznych ustawieniach mogę tylko wybrać Plus'a - przy próbie wyboru Orange pisze ''odmowa'' ,wiec trza czekać, ale ogólnie wszystko mi jedno bo jesli chodzi o 2G w Play to mojej miescinie mam dobry zasięg. Jedynie na hali , lub supermarkecie przełancza mnie na Plus'a. Poza tym wszystko mi jedno wazne ,żeby był kontakt. I do tego etykietka Play działa jak na razie bez zarzutu.
odchodzi4
Jak to tylko 3 sieci jest jeszcze najnowocześniejsza wirtualna sieć tylko na papierze 4G
Czy to też dotyczy RBM?? bo znam miejsce gdzie nie mam zasięgu ani z play(RBM) ani z plusa a orange normalnie działa
Mam nadzieje że też
To teraz czekamy jeszcze na umowe z T-Mobile. Chociaz w zwiazku z nowa spolka NetWorks moze taka umowa nie miec sensu bo korzystajac z zasiegu Orange bedzie sie korzystalo z zasiegu T
ciekawski
Właśnie dobra uwaga. Czy ktoś z PLAY może potwierdzić oficjalnie to, iż korzystając z zasięgu ORANGE automatycznie korzystać będziemy z zasięgu T-MOBILE, w związku z powstaniem spółki NetWorks???
tak. play bedzie mial 4 sieci
troll_bagienny
No to teraz w ramach współpracy międzyoperatorskiej, Orange mogłoby już obniżyć stawki do play w swoich prepaidach. :)
A po co? Niech doją klienta jak sie daje.
A gdzie "pindolki" dla T-Mobile'a?
dalej czekamy na zmniejszenie cen telefonów w abo, oby przed świętami...
pakierhakierxd
Zrobi to może parę miesięcy po zrównaniu mtr tak jak było z centernetem jak dobrze pamiętam :D
Prowokator
Każdy ruch w stronę poprawy jakości działania sieci jest dobry. Mam tylko nadzieję, że teraz zniknie martwy punkt w moim domu i nie będę musiał biegać do okna, żeby prowadzić rozmowę.

Dodam, martwy punkt jedynie dla PLAY ;)
Żeby było śmieszniej, nadajnik znajduje się w odległości 300m w linii prostej.
odchodzi4
a ja widziałem ze play po cichu zmiany w ofertach wprowadza. czyżby bał się zakomunikować wprowadzone zmiany? czyżby miał coś za kołnierzykiem? należy się karny pindolek
Play
a konkretnie? :-)
Czy naprawdę nie można zbanować tego trolla, który tylko sieje zamęt na tym blogu?
Nie no, odchodzi to jest klasyka, jego zbanować, to uśmiercić to forum ;-)
Jasne, lepiej dogadać się z konkurencją niż inwestować we własne nadajniki. Żałośni jesteście!
Ty też, bo chleb kupujesz w piekarni, zamiast piec samemu...
W razie gdybyś nie chwycił.. Po co stawiać maszt obok masztu, skoro jeden da sobie rade? To jest właśnie krok w dobrą strone.. Po diabła dotować urzędasów, bo diabła budować nowe maszty, skoro te które które są dają swobodnie rade..? A że akurat to maszt plusa czy orange, to co to za różnica? Po co wywalać kase skoro można zaoszczędzić? Przecież las nadajników nie wyglądał by zbyt fajnie..
Dkf
Powiedz to użytkownikom Play Online he he.
Witam. Może troszkę nie na temat, ale może Ktoś to przeczyta... Denerwuję mnie niesamowicie pewna sytuacja w play. Dzwoniąc do kogoś, gdzie dana osoba np. jest poza zasięgiem, często zamiast jednej formułki/komunikatu, słyszymy kilka, oczywiście jeśli próbujemy kilka razy się dodzwonić się, np.( mogę troszkę przekręcić): syg dzwiękowy, "nie możesz wykonać tego połączenia", "osoba wyłączyła tel", "wybrany nr nie istnieje". Nie można np wygenerować komunikatu "abo. jest poza zasięgiem, lub wył. tel"? Na pewno nie wprowadzał by ludzi w błąd i złość, tak jak te kilka i za każdym razem inne. Zdarza się to, wszystkim którzy posiadają nr w play ze znajomych. Inna sprawa, która się mi przytrafia to, to że nieraz ktoś do mnie dzwoni, ale nie może się dodzwonić, choć mam pełny zasięg, za chwilę dostaję sms-a, o próbie połączenia.
wojtaszek
To zależy od tego do jakiej sieci jest zalogowany nr na który dzwonisz, a nie od tego w jakiej sieci jest ten numer i nie od tego z jakiej sieci ty dzwonisz. Spróbuj zadzwonić na własny nr zalogowany do play lub plusa.
Jak dla mnie bardzo dobra wiadomośc.Bardzo często poruszam się autem wzdłuż granicy Niemieckiej,a jak wiadomo plus olewał zawsze tereny przygraniczne do dnia dzisiejszego.Na długości ok 50 km brak zasięgu plus,o pleju nie wspomnę,a era i orange jest.Prawie całą drogę.
divhashmorex
Mam pytanie. Czy to, że po każdym moim komentarzu pojawia się "ten komentarz musi zostać zatwierdzony przez administratora, zanim zostanie opublikowany" pojawia się za każdym razem wyjątkowo u mnie, czy w końcu wprowadziliście moderację komentarzy?
Play
Wszystkie komentarze są ręcznie zatwierdzane.
divhashmorex
To bardzo się cieszę :]
odchodzi4
ale taka praktyka narusza regulamin tego bloga.
lepiej jak jest moderacja niz glupie komentarze
sorry, ale śmiem wątpić, bo część komentarzy pojawia sie natychmiast i nie sądze żeby ktoś zatwierdzał w pół sekundy po moim kliknięciu ''wyślij...'', ale prawde mówiąc nie ma to dla mnie znaczenia..
Dkf
Play
Wszystkie komentarze są ręcznie akceptowane.
jest moderacja
myślę że plus zostaje ? bo u mnie najlepiej działa
Hatters Gonna Hate
Mam pytanie odnośnie jakości rozmowy, czyli tego co słychać w słuchawce.
Zawsze (jestem w Play), gdy ktoś dzwoni do mnie z Orange lub ja dzwonię do Orange, mam wrażenie, jakbym rozmawiał z zaświatami, jakość rozmowy jest fatalna. Czasami trudno zrozumieć nawet rozmówcę i trzeba krzyczeć do słuchawki. Gdy rozmawiam z innymi operatorami wszystko gra, nie ma problemów, jakość zadowalająca. Nie mieszkam w jakiejś wiosce ani na obrzeżach, ale w dużym mieście i dosłownie jestem otoczony nadajnikami wszystkich sieci.
Czy rozmowa z wykorzystaniem sieci Orange przełoży się też na jakość rozmów w Play?
Dziwne.. rozmawiam z dziewczyną przez telefon przynajmniej godzine dziennie.. ona w orange, ja w play. Bez wzgledu na to, kto dzwoni zawsze jest ok.
Musicie mieć dużo pieniędzy...

Zauważyłem dokładnie to samo zjawisko. Jakby orange celowo degenerowało ruch z playa. Problem nie występuje na 3G orange. Nie wiem jak wygląda jakość połączenia od innych operatorów. W sumie jak się dzwoni na Erę to jest też czasem źle, ale nie jest to reguła. W orange jest. Wydaje mi się, że te sieci są przepełnione, a orange celowo degeneruje ruch z playa, dając priorytet własnemu.
a mnie to wcale nie dziwi, bo u mnie często zrywa rozmowy, albo s..ć m..e. wię..j t.k jak by. s.ę j..ał.. Dodam że najczęściej tak jest gdy rozmawiam w sieci, pomiędzy play...
Dkf
wojtaszek
ja mam dokładnie to samo, choć nie ze wszystkimi numerami w orange, ale tylko w orange
Paweł Nyczaj
Trzeba wspomnieć, że Orange i T-Mobile niedawno powołały spółkę Networks! mającą na celu połączenie sieci nadajników Orange i T-Mobile w jedną wspólną sieć (sami operatorzy nie połączą się). To oznacza, że klienci Play będą mieli dostęp do sieci o najlepszym zasięgu. Niech jednak Play nie osiada na laurach. Rozwijanie własnej sieci ciągle jest priorytetowe, bo tani internet jest tylko w zasięgu nadajników Play.
Zasięg może i dobry ale jakość uuuuuuuuuuu za murzynami :( Mam na myśli NetWorks!
troll_bagienny
Też miałem kłopoty z połączeniami do Orange, ale tylko gdy dzwoniłem z telefonu 3G. Na zwykłym 2g, luz blues.
Hatters Gonna Hate
Na nie mogę w swoim telefonie wybierać tak szczegółowo częstotliwości, czy chcę mieć tylko UMTS czy tylko GSM.
Mam do wyboru: 900/1800 (czyli Europa), 850/1900 (czyli USA), automatycznie
Ty masz tylko GSM !
UMTS masz jedynie w miejsca gdzie jest zaimplementowany u900 o ile twój telefon go obsługuje.
Hatters Gonna Hate
Mój telefon obsługuje EDGE :)
Niestety zasięg Play jest bardzo słaby, problemy są już w Konstancinie i Piasecznie, jak przełącza się telefon na inną sieć to już nie można korzystać z internetu .... a podpisanie kolejnej umowy z operatorem wcale jakości nie poprawi bo w czym ? Stare problemy zostaną, moje pytanie czy Play będzie rozwijać jeszcze własną sieć ?
Każdy operator ma dziury zasięgowe. Wiadomo, że infrastrukturę będą rozwijać oni z tego, żyją nie do końca sobie to uświadamiają ale tak jest.
pakierhakierxd
U mnie to play ma dobry zasięg na całe miasto 2 i 3g ale problem czasem jest w moim domu bo skacze pomiędzy plusem a playem co dziwne jak jest ustawione na tylko 2g bo na 3g trzyma się playa jak nawet jest słaby zasięg trochę dziwne ....,ale powiem coś wam wolę te skakanie i mieć zasięg i normalnie gadać bo poprzednio jak byłem w orange to był dramat,nie wiem czemu tak jest u mnie w domu że u każdego operatora jest jakiś problem z zasięgiem .... kiedyś może kupie sobie repeater gsm i wtedy będzie ciągle max bo tak jest na podwórku :),ciekawe jak to będzie jak będę miał już zasięg orange mam nadzieję że nie będę musiał ręcznie wybrać sieci bo nie będzie się dało gadać :P
Nie zapominaj, ze Konstancin to uzdrowisko. Ustawa od lat zabrania w strefie uzdrowiska budowy nowych nadajników telefonii. To oznacza, że nowy operator nic tam nie może postawić.
A i starych nadajników legalnie nie wolno rozbudować, więc każdy operator ma problem z pojemnością.
Mama zasięg Orange już od dnia ogłoszenia, ze coś takiego będzie. Wczoraj jak złapał orangutana (wybór operatora automatyczny) tak trzyma do dzisiaj i nie zmienia. Mi pasuje - byłem w górach, to w środku lasu miałem zasięg (wszystkich trzech operatorów na zmianę).
Zgłaszając problemy z Orange w salonie firmowym pracownik wskazywał na to, że już przecież Play korzysta z ich infrastruktury więc to dla tego. Wyśmiałem gościa.
Handovery będą "wkońcu" działać na Plusa lub Orange ???
Rzeczniku co Ty na to?
Rzecznik przecież nie odpowiada na niewygodne i trudne pytania...
Wez czlowieku.. Gadasz, jakbys sie wczoraj urodzil. Przeciez ani rzecznik, ani nikt inny nie odpowie Ci na takie pytanie. To tajemnica, przynajmniej do momentu publicznego podania do wiadomosci.

Zrozum, ze sa rzeczy, o ktorych rzecznik mowi a sa takie, o ktorych mowic nie moze.
Sieć "4G" a nie posiada handoverów nawet w paśmie UMTS900->GSM900 a także na Plusa/Orange...
Nie? Przynajmniej P4 2100 > P4 GMS 900 działa. W miarę.
wojtaszek
moim zdaniem nigdy nie będą działać, to nie jest takie proste jak w ramach jednej sieci: przy jakim poziomie sygnału się przełączyć, przy jakiej zajętości danej stacji bazowej, nie ma szans
Gdzie w kraju włączony jest zasięg z Orange? i ile będzie trwać pokrycie całego kraju?
A gdzie to już działa?????????
Zasięg nie jest włączany obszarami kraju. Po prostu sieć udostępnia Klientom w grupach dostęp do Orange. Dlatego też trzeba uzbroić się w cieprliwość, nie zalewać CC pytaniami;) Z czasem wszyscy Klienci Play otrzymają możliwość logowania się do P4.
@Play skoro już odpowiadasz na pytania rób to właściwie!
Ja także mam problemy z połączeniami z orange.Począwszy od dziwnego zjawiska urywania rozmowy jak ktoś dzwoni do mnie,po czasie ok.1min i 50 kilka sekund.Klient po prostu się rozłącza jakby mi nie chciał dac dodatkowej minuty za odebrane z innej sieci.Dzwoniąc następnym razem ,już tego zjawiska nie ma.No i jakośc to najgorsza ze wszystkich sieci które do mnie dzwonią.Dodam że w pleyu mam abonament na firmę i bardzo dużo godzin rozmawiam właśnie odbierając połączenia.Z żadnej innej sieci nie przychodzą połączenia z taką kiepską jakością rozmów jak z orange.Nawet roamingowe z europy i dalsze są lepszej jakości.
Ja mam właśnie 2 koleżanki w orange, z którymi nie można prawie porozmawiać. Najśmieszniejsze, że jak one dzwonią na orange to jest ok, tylko w stronę playa coś nie tego. Trzecia ma orange, ale telefon z 3G i tutaj jest idealnie. Wygląda jak celowe degradowanie ruchu po stronie orange.
pakierhakierxd
Już mogę się logować do orange dzięki temu w galerii miałem lepszy zasięg jak dzisiaj byłem jakoś tak jest że w niektórych miejscach play i plus tracą zasięg a orange miał dobry cały czas :)
Jeden z moich telefonów preferuje orange. Zasięg plus ma bardzo dobry w tym miejscu. Drugi telefon trzyma się na plusie. Ciekawe :P
Fajna sprawa,jestem w PLAY drugi rok i jak narazie to jestem bardzo zadowolony::!!!
Teraz jeszcze tylko dogadajcie się Z T-mobile i będzie gitarrra :-) Bardzo dobre posunięcie!
a kiedy bedzie przechodzenie operatrów niezauważalnie? bo zarazie musi zerwać połączenie,poszukać nowej i znów trzeba dzwonić??
mam pytanie, a czy jest szansa jakoś przełączyć się tylko na orange lub tyko na plusa? bo jak zaznaczam wybór tych sieci ręcznie to jak jest niedaleko nadajnik play to mi spada zasięg do 1 kreski lub całkiem zanika co jest nieprawdą bo na innym tel nadal full plus lub orange, jakoś to ustawiają by jeśli jest sygnał play mocny się przełączał... dla mnie to problem bo podróżuję i coś takiego byłoby super opcją bo podczas przełączeń między sieciami mnie rozłącza a w domu też mam tak, że w jednym pokoju full play w drugim 1 kreska i przełącza... fajnie byłoby np na sztywno orange lub plus brak internetu play przeboleje
czy za przełączanie sieci jest opłata czy nie bo w play zero zasięgu a w orenge mam ful
[...] jest Umowa Play z Plusem i Orange. Źródła: Nowa umowa roamingowa Play - Szerokopasmowa Polska W PLAY do wyboru aż trzy sieci! | Tako rzecze Rzecznik Play Odpowiedz z [...]

Komentuj jako gość albo zaloguj się:

Logowanie do vBiuletyn

Zarejestruj na forum

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga
jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Komentuj jako gość